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무들(moodle 2.9) - 퀴즈 임포트 본문

무들 (moodle)

무들(moodle 2.9) - 퀴즈 임포트

[하마] 이승현 (wowlsh93@gmail.com) 2015. 10. 28. 20:09

무들에서 하나씩 문제를 생산하는 삽질대신해서, 대규모로 문제를 업로드시킬수있는 방법이 있습니다. 
무들은 그런 문제들을 질문은행으로 대규모 임포트하는데 사용될수있는 여러가지 포맷들을 지원합니다.
여기에서는 3가지 방법을 알아보겠습니다.

방법1. 간단한 Aiken format 을 사용하여 문제를 임포트하기. 이 방법은 오직 선다형에서만 사용할수있음.

스텝1.  원하는 문제를 Aiken format 으로 변경합니다. 그리고 .txt 파일로 저장합니다.



위는 Akien format 의 예입니다.  질문은 오직 한라인이어야만 합니다. 각각의 대답은 단일 문자로 시작되며,   .  or )  로 끝나구요. 공백하나 같은후에 답변이 이어집니다.   정답은 ANSWER: 로 시작하며 답변에 적절한 문자를 넣어줍니다.  너무 쉽긴한데  피드백을 어떻게 넣는지는 모르겠네요.  안되는거 같기도 하구요. 


스텝2.  무들 페이지로가서  강좌관리-질문은행-가져오기로 갑니다.

스텝3.  파일형식에서 Aiken 형식으로 선택해주고 , 파일에서 질문 가져오기에 해당 파일을 넣어주면 됩니다.

             (중간에 일반 설정은 별 영향을 미치지 않습니다) 



방법2.  선다형 문제 말고 다른게 필요하다면,  XML 로 퀴즈문제를 바꾸기위해 Moodle XML 컨버터를 이용할수있습니다. 그리고나서 XML 파일을 무들로 임포트하는것이죠.  


스텝1.  문제를 올바른 .txt  포맷으로 준비합니다. 만약 문제가  word 문서로 되있다면 , .txt 포맷으로 저장해줍니다.  

각각의 질문 타입은 아래의 예를 따릅니다.


multichoice 
1. When must a Post Implementation Review take place? 
A. after every Change 
B. at the request of the person who submitted the Change request 
C. in case of emergency changes 
D. if another incident of the same type occurs again after a Change has been made 
Answer: A 
feedback: Correct! The PIR must be a part of every change process. 

2. When an organization decides to control the flow of incident information within the IT organization, which ITIL process would it be putting in place? 
A) Availability Management 
B) Change Management 
C) Incident Management 
D) Problem Management 
Answer: C 
feed.1. Incorrect! 
feed.2. Another try! 
feed.3. Correct! 

essay 
3. Which activity is not the responsibility of IT Service Continuity Management? 
feed. write something 

shortanswer 
4. According to the Deming quality circle a number of steps must be performed repeatedly in order to ensure good performance. Specify the correct sequence for these steps. 
A. Act 
B. Check 
C. Do 
D. Plan 
Answer: DCBA 

truefalse 
5. Infrastructure Monitoring will provide support teams with alerts directly allowing for faster resolution. Such alerts do not need to be recorded in the Incident Management tool as there is little added value in this. Typically the incident will be resolved automatically before the customer recognises it. 
Answer: False 
feedback: False, it is good practice to automatically record the alert in the Incident Management tool and assign this directly to the support team concerned. 

description 
6. A Service Desk brings many benefits to an organization. Key to these is increased customer satisfaction & perception. Customers benefit from a single point of contact which prevents the need to chase organization teams for updates or resolutions etc. A service desk will be able to produce more accurate information for management, and ensure that support resources are more productively used. Successful implementation of changes is not a benefit determined by the Service Desk function. 

cloze 
7. Infrastructure {1:MULTICHOICE:=Monitoring~Controlling~Service} will provide support teams with alerts directly allowing for faster resolution. Such alerts do not need to be recorded in the Incident Management tool as there is little added value in this {1:MULTICHOICE:=true~false}. Typically the incident will be resolved automatically before the customer recognizes it. 

numerical 
8. How many days are there in May? Give answer only with number 
Answer: 31 


스텝2. Moodle XML converter 로 가서 위의 텍스트파일을 업로드하거나 input window 로 텍스트를 붙혀넣고

스텝3. Download XML 버튼을 클릭하고, XML 퀴즈파일을 데스크탑에 저장합니다.

스텝4.  무들 페이지로가서  강좌관리-질문은행-가져오기로 갑니다.

스텝5.  파일형식에서 Moodle XML  형식으로 선택해주고 , 파일에서 질문 가져오기에 해당 파일을 넣어주면 됩니다.




        



방법3.  무들에서 지원하는 아무 포맷에 맞춰서 올리면 됩니다. (파일이름에 한글있으면 안되는듯?)

개인적으로는  디비에 있는 문제를 가져와서 자동적으로 무들 xml 형식을 생성하는 임포트툴을 만들었습니다.

원래 DB and 원래 엑셀  ->  임포트툴  ->  무들XML  -> 무들서버 


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